Uutiset
30.11.2018Jukka Holmberg JSN:n hallituksen puheenjohtajaksi
Sanomalehtien Liiton liittojohtaja Jukka Holmberg on valittu Julkisen sanan neuvoston (JSN) kannatusyhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi vuodeksi 2019.
13.11.2018
Kotimaisen median arvostus noussut ennätyslukemiin
Käytännössä kaikki suomalaiset (96 prosenttia) pitävät tärkeänä sitä, että Suomessa säilyy vahva ja monipuolinen, suomalaisia sisältöjä tuottava mediatarjonta. Osuus on noussut yhdeksän prosenttiyksikköä kahden vuoden takaisesta mittauksesta.
13.11.2018
Uusi Toimittajan salausopas tarjoaa eväät lähteiden suojaamiseen digiaikana
Jokaisen journalistin käteen tarkoitettu digitaalisen itsepuolustuksen käsikirja, Toimittajan salausopas, julkaistiin 13. marraskuuta Mediapäivässä Finlandia-talossa.
1.11.2018
Paikallis- ja kaupunkilehtien parhaimmisto palkittiin Suurilla Lehtipäivillä
Vuoden 2018 parhaat paikallislehdet ovat printissä Kalajokiseutu ja Syd-Österbotten sekä verkossa Siikajokilaakso ja Koillissanomat. Parhaaksi kaupunkilehdeksi valittiin Kuopion Kaupunkilehti.
31.10.2018
Luetko sinä? -kampanjan voitot Espooseen, Naantaliin ja Joensuuhun
Kahdeksasluokkalaisille suunnattu Luetko sinä? -kampanja on nyt ratkennut. Tämän vuoden voittotekstin Koneeseen kadonnut kirjoitti Josef Seoudi Espoo International Schoolista.
30.10.2018
Lehtien irtonumeroiden alv:n alentaminen hyvin perusteltua
Digitaalisten lehtien ja kirjojen arvonlisäveron laskeminen 24 prosentista 10 prosenttiin on toteutumassa 1.7.2019. Vastaavalla tavalla alennetaan myös painettujen lehtien irtonumeromyynnin arvonlisäveroa.
30.10.2018
Median luotettavuus on tärkeintä nuorille
Nuorten aikuisten mielestä luotettavuus on uutis- ja ajankohtaismedian tärkein ominaisuus ja se toteutuu parhaiten sanomalehdissä, ilmenee IRO Researchin syys-lokakuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta.
29.10.2018
Vastuullisen journalismin merkkikampanja tulee jälleen
Journalistin ohjeita noudattavat mediat aloittavat maanantaina 29.10. Vastuullisen journalismin merkin muistutuskampanjan.
16.10.2018
Digitaaliset sanomalehdet nousseet nuorten aikuisten mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi
Mainonta sanomalehtien digitaalisissa palveluissa on noussut nuorten aikuisten mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi, selviää IROResearch Oy:n syyskuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta.
2.10.2018
Digijulkaisujen verokannan alentaminen voimaan mahdollisimman nopeasti – ”Päätös osoittaa vapaan lehdistön ja kirjallisuuden arvostusta”
Medialiitto ja Sanomalehtien Liitto ovat erittäin tyytyväisiä EU:n neuvoston tiistaiseen ratkaisuun sallia digitaalisten lehtien ja kirjojen myynti alennetulla arvonlisäverokannalla.