Reilu neljännes mainoseuroista sijoitettiin sanomalehdistöön vuonna 2021
28.1.2022Mediamainonnan määrä vuonna 2021 oli 1,276 miljardia euroa. Kasvua edellisvuoteen syntyi 13,4 prosenttia. Mainonnan määrä ylitti koronaa edeltävän vuoden 2019 tason.
Sanomalehdistössä mainostettiin 333,5 miljoonalla eurolla. Osuus mediamainonnasta oli 26 prosenttia. Edellisvuoteen verrattuna kasvua syntyi 8,6 prosenttia.
Painetussa sanomalehdistössä olevan mainonnan määrä oli 226,7 miljoonaa euroa ja digitaalisessa 106,8 miljoonaa euroa. Kasvun veturina toimi mainonta digitaalisissa sanomalehdissä (+23,7 %).
Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaiseen mediaseurantaan sekä vuosittaiseen erillistutkimukseen, jossa yhteistyökumppaneina ovat media-alan liitot.
Lue lisää
Mediaryhmien osuudet sisältäen digitaalisen mainonnan. Lähde: Kantar.