Tiedotteet
30.11.2018Paikallislehtien Antti-patsas Jani Halmeelle
Luova johtaja ja mediapersoona Jani Halme on saanut Suomen paikallislehtien myöntämän vuoden 2018 Antti-patsaan tunnustukseksi arvokkaasta työstään paikallislehdistön hyväksi.
13.11.2018
Petteri Putkiranta jatkaa Sanomalehtien Liiton hallituksen puheenjohtajana
Helsingin Sanomien kaupallinen johtaja Petteri Putkiranta Sanoma Media Finland Oy:stä jatkaa Sanomalehtien Liiton hallituksen puheenjohtajana vuonna 2019.
1.11.2018
Paikallislehtien parhaimmisto palkittiin Suurilla Lehtipäivillä
Vuoden 2018 parhaat paikallislehdet ovat printissä Kalajokiseutu ja Syd-Österbotten sekä verkossa Siikajokilaakso ja Koillissanomat.
1.11.2018
Parhaat kaupunkilehdet ja kaupunkilehtijutut palkittiin Suurilla Lehtipäivillä
Sanomalehtien Liiton järjestämän Kaupunkilehtikilpailun parhaaksi kaupunkilehdeksi valittiin Kuopion Kaupunkilehti. Kaupunkilehtien juttukilpailussa parhaita olivat Uudessa Rovaniemessä julkaistu juttukokonaisuus Akka ratissa sekä Suur-Jyväskylän Lehdessä julkaistu Riina Sydänmaanlakan teksti Katkeruus ei kuulu tähän.
1.11.2018
Kaupunki- ja paikallislehtikilpailujen Lukijan valinta 2018 on Östnyland
Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on nimennyt paikallislehti Östnylandin Sanomalehtien Liiton kaupunki- ja paikallislehtikilpailujen Lukijan valinnaksi. Pentikäinen valitsi voittajan kaupunki- ja paikallislehtikilpailuihin ilmoitettujen 117 lehden joukosta.
31.10.2018
Luetko sinä? -kampanjan voitot Espooseen, Naantaliin ja Joensuuhun
Kahdeksasluokkalaisille suunnattu Luetko sinä? -kampanja on nyt ratkennut. Tämän vuoden voittotekstin Koneeseen kadonnut kirjoitti Josef Seoudi Espoo International Schoolista.
30.10.2018
Median luotettavuus on tärkeintä nuorille
Nuorten aikuisten mielestä luotettavuus on uutis- ja ajankohtaismedian tärkein ominaisuus ja se toteutuu parhaiten sanomalehdissä, ilmenee IRO Researchin syys-lokakuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta.
16.10.2018
Digitaaliset sanomalehdet nousseet nuorten aikuisten mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi
Mainonta sanomalehtien digitaalisissa palveluissa on noussut nuorten aikuisten mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi, selviää IROResearch Oy:n syyskuussa tekemästä Tuhat suomalaista -tutkimuksesta.
1.10.2018
Nuorille aikuisille sanomalehdet entistä merkityksellisempiä demokratian ja paikallisuuden edistäjiä
Sanomalehtien toiminta sekä yhteiskunnallisten asioiden ja demokratian että paikallisten asioiden edistäjänä on suomalaisten mielestä entistäkin merkityksellisempää. Merkityksellisyys on kasvanut viimeisen vuoden aikana erityisesti 25–44-vuotiaiden keskuudessa.
21.9.2018
Postinjakelun turvaaminen vaatii jakelutietojen avaamista
Postinjakelun turvaaminen koko maassa vaatii aidon kilpailun lisäämistä Suomen postitoiminnassa. Se ei onnistu ilman postipalvelua koskevien olennaisten tietojen avaamista, korostavat Medialiiton ja Sanomalehtien Liiton hallitusten puheenjohtajat.