Suuret Lehtipäivät 2025
20.11.
-
21.11.2025
Viimeinen ilmoittautumispäivä
7.11.2025 23:55:00
Ilmoittaudu
Jyväskylän Paviljonki
Näytä kartta
Tervetuloa Suurille Lehtipäiville 20.–21.11. Jyväskylään. Kaksipäiväinen seminaari on täynnä monipuolista ohjelmaa ja hyödyllistä tietoa. Luvassa on myös paljon mukavia kohtaamisia kollegoiden ja liiton väen kanssa sekä kaupunkilehtien ja paikallislehtien parhaimmiston julkistaminen ja juhlistaminen Vuoden parhaat -gaalassa.
Osallistumismaksut:
Jäsenyritysten edustajat 380 € (+ alv)
Jäsenyritysten edustajat 380 € (+ alv)
Muut yritykset 560 € (+alv)
Näytteilleasettajat 1300 (+alv)
Majoitusvaraukset
Hotellikiintiö on sovittu Solo Sokos Hotel Paviljonkiin.
Hotellikiintiö on sovittu Solo Sokos Hotel Paviljonkiin.
Osoite: Lutakonaukio 10, 40100 Jyväskylä, p. +358 20 1234 645
- Yhden hengen huone (solo) 149 € / vrk
- Yhden hengen huone (solo up) 164 € / vrk
- Kahden hengen huone (solo) 159 € / vrk
- Kahden hengen huone (solo up) 174 € / vrk
Huonehinta sisältää runsaan buffet-aamiaisen, hotelliasukkaiden saunavuoron, hotellin kuntosalin käytön sekä alv:n. Hintoihin sisältyy S-Card –korttiedut. Hinnoista ei saa bonusta S-etukortilla.
Varauskoodi: BLEHTIPAIVAT2025
Varaukset: www.sokoshotels.fi -sivujen kautta, Jyväskylän Sokos Hotellien myyntipalvelusta p. 020 1234 640 tai e-mail sales.jyvaskyla@sokoshotels.fi.
Huom! Kiintiön varaamattomista huoneista puolet palautetaan hotellin omaan myyntiin pe 31.10. ja kaikki loput varaamattomat huoneet pe 12.11. Varmista siis majoituksesi varaamalla huoneesi hyvissä ajoin.
Torstai 20.11.
11.00–12.30
Seminaarin avaus
ELÄVÄ PAIKALLISJOURNALISMI VAHVISTAA DEMOKRATIAA
News Deserts & The Information Crisis *
Journalisti, kirjailija Martin Gelin
We’re living through a time of democratic backsliding. In more than 70 countries, democracy has weakened in the past decade.
Authoritarianism, violent extremism, anti-scientific conspiracy theories and climate denial are all rising. None of this can be solved if we don’t deal with the information crisis, and particularly the increased risks of “news deserts” where local media has vanished.
Miksi paikallisjournalismi on tärkeää ja millä se rahoitetaan tulevaisuudessa?
Keskustelua paikallisjournalismin merkityksestä ja tulevaisuuden rahoitusmalleista
Professori Mikko Villi, Jyväskylän yliopisto, puheenjohtaja Marjaana Varmavuori, Suomen Journalistiliitto, paikallislehtijaoston puheenjohtaja Jukka Huikko ja kaupunkilehtijaoston puheenjohtaja Karri Kannala. Keskustelua vetää toimitusjohtaja, päätoimittaja Heli Keskinen, Kangasalan Sanomat Oy.
12.30–13.30 LOUNAS
13.30–15.00
LUKIJOISTA LIIKKEELLE
NTM editorial strategy - From business of journalism to friendly SWAT teams *
Head of Editorial Development Jens Pettersson, NTM Media
Suhde kuntoon ja eläväksi!
Yleisötyön keskeinen rooli Kaleva Mediassa
Yleisösuhdepäällikkö Sauli Pahkasalo, Kaleva Media
MISTÄ LÖYTYY RATKAISU LEHTIEN FYYSISEEN JAKELUUN?
Erilaisia jakeluratkaisujaan esittelevät ja jakelun tulevaisuudesta keskustelevat Lauri Hakama, Orimattilan Sanomat Oy, toimitusjohtaja Milla Sirén, Pirmediat Oy ja päätoimittaja Veera Vasara, Kaleva Media.
15–15.30 KAHVI
15.30–17
PAINETUSTA PIKSELIIN
Goodbye to print in 2027: This is how Nordjyske will become 100% digital *
Editor-in-Chief Kevin Walsh, Det Nordjyske Mediehus, Denmark
Puheenvuoro toteutetaan etäyhteydellä.
Digitaaliset palvelut saavutettaviksi
Liiketoiminta- ja kehitysjohtaja Terhi Tamminen, Avaava
Paikallisuutiset ja nuoret
Millaisista paikallisuutisista nuoret ovat kiinnostuneita ja millä keinoin paikallismedia voi päästä osaksi nuorten media-arkea? Kuulemme kaksi erilaista tapaa tavoittaa nuoria yleisöjä. Toimittaja Anniina Väisänen, Savo-Karjalan Media, kertoo paikallisuutisten tekemisestä Tiktokiin, ja päätoimittaja Henna Lammi, Kaleva Media, kertoo nuorten tavoittamisesta mediakasvatuksen ja kouluyhteistyön keinoin.
19.30 GAALA
Perjantai 21.11.
9.30–11
JOURNALISMIPAJA (kokoustila Tempo)
Mitä kaupunkilehtikilpailussa ja paikallismediakilpailussa opittiin
Oulun ammattikorkeakoulun ja Jyväskylän yliopiston opiskelijat
Mistä ideoita kun ei ole uutisia?
Aiheiden ja näkökulmien ideointiin vinkkejä.
Urheilutoimituksen esihenkilö Heikki Kärki, Päijänne Media Oy
MYYNTIPAJA (kokoustila Agenda)
Miten poliittisen mainonnan asetus, vapautuva pelimainonta ja muuttuva alkoholilainsäädäntö vaikuttavat lehtien mediamyynnin käytänteisiin?
Lakiasiainjohtaja Ismo Huhtanen, Uutismedian liitto
Lukijoita digiin
Kuluttajamyynnin ja markkinoinnin johtaja Mika Benson, Etelän liiketoiminta-alue, Mediakonserni Keskisuomalainen
Paikallisuus elää myös digissä
- Näin hyödynnät digimainonnan mahdollisuudet ja kasvatat myyntiä
Head of Media Solutions Emmi Tiilikainen, Meks Mediakonserni Keskisuomalainen
- Näin hyödynnät digimainonnan mahdollisuudet ja kasvatat myyntiä
Head of Media Solutions Emmi Tiilikainen, Meks Mediakonserni Keskisuomalainen
11.30
TYÖSSÄ JAKSAMINEN
Pienen työyhteisön hyvinvointi ja esihenkilön jaksaminen
Ajatuksia siitä, miten johtaa omaa työtä ja omaa työyhteisöä. Onko kaikkeen revettävä? Miten priorisoida, kun kaikkeen ei aika riitä?
Toimittaja Lauri Jaakkola ja HR Partner Heidi Nousiainen, Mediakonserni Keskisuomalainen
12.30–13.30 LOUNAS
* Puheenvuoro toteutetaan etäyhteydellä.
Muutokset mahdollisia.
koulutukset@uutismediat.fi, ilona.hannikainen@uutismediat.fi