Mediamainonta
Mediamainonnan osuudet 2019
Vuoden 2019 pienen mainoskakun arvo on 1,259 miljardia euroa ilman suunnittelu- ja tuotantokustannuksia.
Mediaryhmien osuudet sisältäen verkkomainonnan. Lähde: Kantar TNS Oy.
Mieluisimmat mainonnan kanavat 2018
Suomalaiset pitävät painettuja sanomalehtiä edelleen ylivoimaisesti mieluisimpana mainoskanavana. Joka kolmas suomalainen valitsee painetut sanomalehdet mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi. Toiseksi suosituimpia olivat tasaväkisesti painetut kaupunkilehdet ja televisio. Tutkimuksessa kysyttiin, mistä suomalaiset mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia.
Lähde: Sanomalehtien Liitto / IRO Research Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimus (syyskuu 2018).
29.1.2020
Lähes kolmasosa mediaeuroista sijoitettiin sanomalehdistöön vuonna 2019
Mediatiedote 16.10.2018