Mediamainonta
Mediamainonnan osuudet 2020
Vuoden 2020 pienen mainoskakun arvo on 1,126 miljardia euroa ilman suunnittelu- ja tuotantokustannuksia.
Mediaryhmien osuudet sisältäen digitaalisen mainonnan. Lähde: Kantar.
Mieluisimmat mainonnan kanavat 2018
Suomalaiset pitävät painettuja sanomalehtiä edelleen ylivoimaisesti mieluisimpana mainoskanavana. Joka kolmas suomalainen valitsee painetut sanomalehdet mieluisimmaksi mainonnan kanavaksi. Toiseksi suosituimpia olivat tasaväkisesti painetut kaupunkilehdet ja televisio. Tutkimuksessa kysyttiin, mistä suomalaiset mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia.
Lähde: Sanomalehtien Liitto / IRO Research Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimus (syyskuu 2018).
29.1.2020
Lähes kolmasosa mediaeuroista sijoitettiin sanomalehdistöön vuonna 2019
Mediatiedote 16.10.2018