Sanomalehtien myyntituloissa pientä laskua
24.4.2018Sanomalehtien vuoden 2017 journalistiseen tuotteeseen liittyvät kuluttaja- ja mediamyyntitulot olivat yhteensä 865 miljoonaa euroa. Edellisvuoteen verrattuna tulot laskivat yhteensä 2,3 prosenttia.
Myyntituloista painettujen sanomalehtien osuus oli 87 prosenttia ja digipalveluiden 13 prosenttia. Kuluttajamyynnin osuus tuloista oli 55 prosenttia ja mainostajia palvelevan mediamyynnin osuus 45 prosenttia.
Tiedot perustuvat Sanomalehtien Liiton tuottamaan tilastoon.
Lisätiedot

Sirpa Kirjonen
Markkinointi- ja tutkimusjohtaja 040 777 7210 sirpa.kirjonen@uutismediat.fiKeskeistä työssäni on ymmärtää mitä uutismedian alalla tapahtuu, mihin olemme matkalla. Käytännössä tämä tapahtuu tekemällä monipuolista tutkimustoimintaa, keräämällä tilastotietoa ja yhdistämällä tietoa ja kokemusta jäsenten kanssa yhdessä tehtävällä ennakointityöllä. Jäsenyrityksille tarjottavan markkinointituen tavoitteena on pitää huolta siitä, että suomalaisten korkea kotimaisen ja luotettavan uutismedian käyttö säilyy ja syvenee.