Lähes neljännes mainoseuroista sijoitettiin sanomalehdistöön vuonna 2022
2.2.2023Mediamainonnan määrä vuonna 2022 oli 1,328 miljardia euroa. Kasvua edellisvuoteen syntyi 4,1 prosenttia. Kumulatiivisesti tarkasteltaessa mediamarkkina oli kasvu-uralla läpi koko vuoden.
Vuonna 2022 sanomalehdistössä mainostettiin 322,6 miljoonalla eurolla. Osuus mediamainonnasta oli 24 prosenttia. Edeltävään vuoteen verrattuna laskua oli 3,3 prosenttia.
Painetussa sanomalehdistössä olevan mainonnan määrä oli 209,6 miljoonaa euroa ja digitaalisessa 113 miljoonaa euroa. Mainonta digitaalisissa sanoma- ja kaupunkilehdissä kasvoi edellisvuodesta 5,8 prosenttia.
Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaiseen mediaseurantaan sekä vuosittaiseen erillistutkimukseen, jossa yhteistyökumppaneina ovat media-alan liitot.
Lue lisää
Mediaryhmien osuudet sisältäen digitaalisen mainonnan. Lähde: Kantar.