Kotimaisen median arvostus yhä vahvaa
31.1.2020Lähes kaikki suomalaiset (94 %) pitävät tärkeänä, että Suomessa säilyy vahva ja monipuolinen, suomalaisia sisältöjä tuottava mediatarjonta. Asiaa erittäin tärkeänä pitävien osuus on noussut vuodessa neljä prosenttiyksikköä 58 prosenttiin, ilmenee IROResearch Oy:n tekemästä tutkimuksesta.
Kotimaisen median arvostus kokonaisuutena on edelleen hyvin korkealla tasolla: 86 prosenttia vastaajista arvostaa kotimaisten mediayritysten tuottamia sisältöjä paljon tai erittäin paljon. Suomalaisia sisältöjä erittäin paljon arvostavien osuus on kasvanut vuodessa peräti yhdeksän prosenttiyksikköä 33 prosenttiin.
Miltei yhdeksän kymmenestä vastaajasta (88 %) on yhä sitä mieltä, että kotimaisen mediatarjonnan vähenemisestä olisi yhteiskunnalle negatiivisia tai erittäin negatiivisia vaikutuksia.
”Kotimaisen median merkitys ymmärretään tulosten perusteella entistäkin kirkkaammin. Vastuullista ja luotettavaa mediaa arvostetaan laajasti kaikissa ikäryhmissä”, kommentoi Medialiiton toimitusjohtaja ja Sanomalehtien Liiton liittojohtaja Jukka Holmberg.
IROResearch Oy selvitti kotimaisen median arvostusta ja tärkeyttä Medialiiton toimeksiannosta.
> Medialiitto 30.1.2020: Kotimaisen median arvostus edelleen vahvaa