Johanna Lahti kansainvälisen päätoimittajajärjestön hallitukseen

Ilta-Sanomien vastaava päätoimittaja Johanna Lahti on valittu Uutismedian liiton edustajana kansainvälisen päätoimittajajärjestön World Editors Forumin (WEF) hallitukseen. Valinnasta päätettiin järjestön hallituksen kokouksessa 28.6. Taipeissa.

WEF on uutismedian maailmanjärjestön WAN-IFRA:n alainen päätoimittajafoorumi, joka puolustaa sananvapautta ja riippumatonta journalismia globaalisti. Sen puheenjohtajana toimii Meksikon suurimman sanomalehtiketjun Organización Editorial Mexicanan vastaava päätoimittaja Martha Ramos.

Johanna Lahti on toiminut Ilta-Sanomien vastaavana päätoimittajana vuodesta 2019. Sitä ennen hän johti Samoma Median Lifestyle-yksikköä.

Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi jatkaa WAN-IFRA:n hallituksen jäsenenä. Kangaskorpi valittiin globaalin sanomalehtijärjestön hallitukseen ensimmäisen kerran vuonna 2014. Hän on Medialiiton hallituksen puheenjohtaja ja Uutismedian liiton hallituksen jäsen.